PDA

View Full Version : Nederlands/Vlaamse RCTW Community

MJK1988
03-25-2016, 02:59 PM
Het was me al opgevallen dat er hier veel andere Nederlanders zijn. Dus tijd voor een thread, lijkt me. Uiteraard zijn onze zuiderburen ook meer dan welkom! :)

Big_Boy
03-25-2016, 03:32 PM
Inderdaad een hele boel mensen die Nederlands spreken :).

RctwUltraFan
03-25-2016, 04:37 PM
Eindelijk en plaats waar mijn autospel iets doet wat ik wil <----

AtiTech
03-26-2016, 04:29 AM
Oh bedankt hoor dat er ook belgen bij mogen :o

Big_Boy
03-26-2016, 06:04 AM
:) uiteraard anders mocht ik hier zelf ook niet zitten hŤhŤ :).

Jasler
03-26-2016, 11:22 AM
Ah, handig! Zo, en heeft iedereen al zin in woensdag? :D

MJK1988
03-26-2016, 01:05 PM
I moet helaas tot donderdag wachten volgens BOL.com. En die avond kan ik niet eens spelen omdat ik dan in de schouwburg zit bij Grease. Slechte timing!

Jasler
03-26-2016, 02:16 PM
I moet helaas tot donderdag wachten volgens BOL.com. En die avond kan ik niet eens spelen omdat ik dan in de schouwburg zit bij Grease. Slechte timing!

Ah vervelend! Dan maar vrijdag en het weekend. Ik heb zelf examen op woensdag, komt ook leker uit =.=

MJK1988
03-26-2016, 03:30 PM
Ach, nou ja... We wachten nu al zo lang. :D

Jasler
03-26-2016, 03:51 PM
Inderdaad, dat klopt ^.^

Laten we hopen dat alle geplande features er snel zullen zijn. Ben benieuwd naar alle toekomstige coasters en flatrides :-)

AtiTech
03-27-2016, 11:04 AM
Het komt dichter en dichter omdat het nadert :-)

Jasler
03-27-2016, 11:16 AM
Het komt dichter en dichter omdat het nadert :-)

Wauw, that logic XD Maar het is wel waar haha, nog 2 dagen geen RCTW, en dan: IT IS THERE, okey, dan wel als 'Early Access', maar toch, 't is er wel. Zo kunnen we als community er een leuk spel van maken :D #buggs #fixes

Ik vraag me alleen af hoe ze dat gaan doen met updates, zouden we elke week (of 2x in de week) updates krijgen, of komt alles pas op het laatst... Dat lijkt me een beetje een worst-case-scenario lol

Een van jullie die dat weet misschien?

MJK1988
03-27-2016, 11:24 AM
Volgens mij is het de bedoeling dat er meerdere kleine updates komen. Niet ťťn hele grote aan het eind.

Jasler
03-27-2016, 11:40 AM
Ah, laten we het hopen :-)

MJK1988
03-27-2016, 11:43 AM
Dat is ook het beste wat ze kunnen doen. Daarmee creŽren ze steeds opnieuw weer wat buzz rondom de game.

MJK1988
03-27-2016, 12:37 PM
Mattlab heeft net gezegd dat ze al aan Update 1 werken. Dus dat betekent meerdere updates en niet 1 hele grote.

Jasler
03-27-2016, 12:42 PM
Mattlab heeft net gezegd dat ze al aan Update 1 werken. Dus dat betekent meerdere updates en niet 1 hele grote.

Heb het gelezen inderdaad, maar ik denk zo direct: Als ze nu al bezig zijn met update 1, waarom publiceren ze die dan niet direct de 30e XD Btw, Mattlab is nu echt veel aan het reageren, hij spamt de gehele "What's new" met al zijn reacties haha. Fijn dat die zo snel reageert :D

MJK1988
03-27-2016, 01:17 PM
De eerste grote update zal wellicht nog niet klaar zijn voor de 30ste. Ik denk dat er voor die dag nog wel wat kleine dingen toegevoegd worden. Daarom weten we denk ik nog niet het exacte tijdstip.

Inderdaad heel fijn dat Mattlab en ook Nookriot lekker veel reageren. Opeens is dit forum een happy place. :)

AtiTech
03-27-2016, 03:53 PM
ja nu kunnen ze ineens wel zoveel posten. de geheimhouding is weg gevallen met de early acces dat start opluchting voor hun ook waarschijnlijk kunnen ze nu gewoon alles beantwoorden gedaan met de kritiek

Jasler
03-27-2016, 04:27 PM
Het enige wat ze nu nog moeten doen is echt hun blog-posts bijhouden, in plaats van 1 keer per 4 Š 5 weken, maarja, misschien doet Mattlab dat nu wel. We zullen het zien :P Maar het belangrijkste is: woensdag! :D

rowdy
03-28-2016, 01:31 PM
Hallo iedereen,
Ik ben zeer blij dat ik ook eens in nederlands iets kan schrijven.
Weet iemand eigenlijk een goed programma voor UGC te maken?

JoŽlNL
03-29-2016, 08:03 AM
Hallo allemaal :)
Leuk om een Nederlands gedeelte te hebben op dit forum. Wie gaat er naar de livestream kijken vanavond? :D

MJK1988
03-29-2016, 08:05 AM
Ik ga sowieso kijken. Al vind ik het exacte tijdstip wel een beetje vaag met die zomertijd. :D

Jasler
03-29-2016, 08:22 AM
Ik ga sowieso kijken. Al vind ik het exacte tijdstip wel een beetje vaag met die zomertijd. :D

Edit: Verkeerde gequoted, zit op mobiel, ik bedoelde de post erboven en reageerde ook op jouw post tegelijk, huh xD

Haha inderdaad, dat scheelt weer engelse tekst :P

Ik ga ook de livestream bekijken. Als het goed is begint die gewoon 8 uur, maar just in case ga ik om 7 uur even checken of het dan al is.

Google geeft 8 uur aan, dusjah, het liefst vertrouw ik Google :P

JoŽlNL
03-29-2016, 08:45 AM
Ik heb Twitch notificatie aanstaan voor het Atari kanaal (kan per mail of pushnotificatie voor mobiele app), dan weet ik wanneer het begint.

Sidney
03-29-2016, 10:08 AM
Is er vandaag een livestream dan?

MJK1988
03-29-2016, 10:16 AM
Ja, zie de thread bij Announcements.

Rubber Duck [BE]
03-29-2016, 11:53 AM
hallo,
ben ook blij dat hier nederlands kan worden getypt
en ik verlang ook tot rctw uitkomt morgen wel early acces
heb al redelijk lang geleden de deluxe versie besteld op steam
ps ik ben van belgiŽ

JoŽlNL
03-29-2016, 12:19 PM
;76559']hallo,
ben ook blij dat hier nederlands kan worden getypt
en ik verlang ook tot rctw uitkomt morgen wel early acces
heb al redelijk lang geleden de deluxe versie besteld op steam
ps ik ben van belgiŽ

Hallo Rubber Duck, welkom op het forum! :D

Rubber Duck [BE]
03-29-2016, 12:35 PM
dank u
mn echte naam is christophe

Jerreken
03-29-2016, 01:40 PM
Hey,

Ook een Belgische RCT-er hier.
Ik heb wat vragen. Als ik het spel op bol.com zou kopen. Krijg ik dan gewoon het spel zoals je het in de winkel koopt? Op een CD-rom bedoel ik dan? Want via steam is hij er morgen al voor early acces, maar dat is iets met downloadcodes enzo als ik het goed verstaan heb ( ben niet zo thuis in dat steam gedoe).
Maar als ik hem via bol.com koop is het dan een cd-rom vermoed ik.
Dan vraag ik me af hoe het werkt met de updates dat ze gaan uitvoeren, de CD-rom kunnen ze toch niet meer aanpassen? Of komt er dan binnen een paar maand een nieuwe versie uit waar dan alles aangepast is?
Als dat het geval is denk ik dat ik toch nog een paar maand wacht met hem te kopen.

Alvast bedankt voor de uitleg ;)
Jerreken

MJK1988
03-29-2016, 01:52 PM
De BOL.com versie heeft een dvd-rom met, ik denk, een basic versie van de game erop met daarbij ook een Steam key waarmee je de game kan updaten. Elke versie die je koopt zal dus op dezelfde manier ge-update worden.

JoŽlNL
03-29-2016, 02:18 PM
De DVD-versie van RCTW zal waarschijnlijk net als de Steam-versie alleen via Steam opgestart kunnen worden, en wordt waarschijnlijk ook via Steam ge-updated. De DVD bevat dan een versie van het spel zodat je minder data hoeft te downloaden, theoretisch gesproken. De DVD is vooral te koop om het spel beter zichtbaar te maken in winkels, voor mensen die Steam nog niet gebruiken.

MJK1988
03-29-2016, 02:22 PM
Ik heb ook de BOL versie besteld maar vooral omdat ik het fijn vind om een fysiek hoesje te hebben. :D

rowen.99
03-29-2016, 04:24 PM
Woooowww gewoon mensen die nederlands spreken!!! Wie heeft er zin in morgen?
Weet iemand toevallig hoe laat de game gereleased wordt (op steam)? :D

Jerreken
03-29-2016, 06:15 PM
Dusssss.... Als ik het goed begrijp, of ik het spel nu donderdag koop, of binnen 5 maand... een nieuwe CD komt er niet, maar de CD-rom zal vergezeld zijn door een steam key (of een of andere oplossing van RCTW uit) waardoor ik updates kan doorvoeren? Dus een reden om te wachten met aankopen is er op dat gebied eigenlijk niet?

Het zou ook wel gek zijn om nu een spel uit te geven en dan binnen paar maand een nieuwere versie laten produceren, dat zou hun veel kosten.
Ik ga het er maar op wagen denk ik. Ik kan ook via steam kopen, dan ben ik zeker dat ik steeds een aangepaste versie heb, maar ik heb ook graag gewoon een hoesje.

RowenB1999
03-29-2016, 06:22 PM
Klopt! Bij de cd-rom zal een speciale "steam key" zitten die jou toegang geeft om het spel op steam te openen en vanuit dat geopende spel zullen er steeds updates plaatsvinden door steam. Wachten heeft eigenlijk geen zin, het uiteindelijke spel zou ook met diezelfde code te verkrijgen zijn via steam. Ook door het kopen van een fisiek exemplaar ben je verzekerd van de nieuwste updates! Maar bij steam zit je altijd goed 😄

MJK1988
03-30-2016, 09:15 AM
Verzendbevestiging binnen van Bol.com. Hopelijk is de postbode morgen een beetje op tijd. Dan kan ik nog even spelen. Heb morgenavond helaas geen tijd.

vrijdag heb ik wel de hele dag de tijd om te spelen. En het weekend natuurlijk. ZIN IN! :D

Rubber Duck [BE]
03-30-2016, 09:51 AM
heeft iemand van jullie al toegang tot rctw?

MJK1988
03-30-2016, 09:53 AM
Kan pas vanaf vanavond. Volgens mij 21:00 of 22:00.

Rubber Duck [BE]
03-30-2016, 10:18 AM
Kan pas vanaf vanavond. Volgens mij 21:00 of 22:00.

dus in feite kunnen we pas vrijdag spelen

MJK1988
03-30-2016, 10:21 AM
;77149']dus in feite kunnen we pas vrijdag spelen
Nee. Vanavond (woensdag).

JoŽlNL
03-30-2016, 12:09 PM
Op Steam staat nu bij RCTW:

Beschikbaar: 30 maart 2016
Dit spel zal beschikbaar worden over ongeveer 3 uur

RctwUltraFan
03-30-2016, 12:27 PM
:mad::mad:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE RCTW komt uit op de tijd dat ik naar bed moet

Jasler
03-30-2016, 12:42 PM
:mad::mad:NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE RCTW komt uit op de tijd dat ik naar bed moet

Damn, dat is vervelend! Ik denk dat ik zelf ook niet verder kom dan alleen het installeren er van... Ben bang dat het morgen pas spelen is :-/

Indominus
03-30-2016, 01:20 PM
Ik ga zonder verwachtingen straks het spel spelen.
Ik ga ook proberen om het helemaal niet te vergelijken met Planet Coaster :)

Jasler
03-31-2016, 08:39 AM
Zo, en hoe ervaart hier iedereen RCTW? Zijn er mensen die de hoop hebben verloren? Er mensen die het gewoon super gaaf vinden? Wat denken jullie er van?

Ikzelf vind het wel een beetje jammer dat er nu zo veel bugs zijn... Het valt mij vooral tegen dat ze sommige dingen niet hebben afgemaakt. Ik had een beetje gehoopt dat ze wanneer ze een attractie er in gooien dat die 100% werkt, dus dat de gasten de attractie goed in gaan en er goed gebruik van maken, maar zoals bij die slider attractie is, dat ze bijvoorbeeld niet mee draaien met de attractie. (Dit: https://www.youtube.com/watch?v=PPxT5HH7cLY )

Maar ik heb hoop en sta Atari bij om er een super game van te maken :D Alleen jammer dat er zo veel gehaat wordt nu...

MJK1988
03-31-2016, 09:46 AM
Heb net pas een uurtje gespeeld. En waar ik al bang voor was, mijn computer kan het niet helemaal aan. Ik kan het spel wel spelen, maar bewegingen (FPS?) zijn niet echt vloeiend. Maar wil ergens dit jaar toch een keer upgraden dus tot die tijd red ik me er wel mee.

Groot pluspunt vind ik de coaster editor. Die vind ik echt superfijn werken. Verder nog niet veel tijd gehad om de rest van het spel uit te proberen. Heb morgen pas echt uitgebreid de tijd.

Jerreken
03-31-2016, 10:27 AM
Vandaag toegekregen via bolcom en is inderdaad met steam key, maar laptop kan het spel niet aan :(.
Ik kan het 10 minuten spelen, en dan is de laptop oververhit en valt hij uit. Ligt niet aan de ventilator, want als ik laptop gewoon gebruik heb ik er geen probleem mee... Iemand tips?

MJK1988
03-31-2016, 10:34 AM
Is het een gaming laptop? Want normale laptops zijn volgens mij niet echt geschikt meer voor moderne games. Maar er is vast iemand die er meer verstand van heeft.

Rubber Duck [BE]
03-31-2016, 10:44 AM
een laptop is in de meeste gevallen niet geschikt voor spellen zoals rctw
maar wil je het zeker weten gebruik deze link
http://www.systemrequirementslab.com/cyri
daarna rctw opzoeken en op can you run it klikken

Jerreken
03-31-2016, 11:12 AM
Ok, blijkbaar kan ik het niet op mijn laptop spelen :( nochthans voldoet hij wel aan de voorwaarden dacht ik :( anyways ik ging toch een nieuwe kopen, nu heb ik nog een excuus er bij :p
thx

PSPfreaky
03-31-2016, 02:26 PM
Ik heb RollerCoaster Tycoon World goed gevolgd sinds oktober 2015 denk ik. Ook heb ik de eerste bŤta goed kunnen spelen en ik vond het zelfs nog erg leuk (in tegenstelling tot de meesten). Maar de Early Access is gewoon crap, ik kan er niks anders over zeggen. Het ziet er totaal niet uit anno 2016. Voordat een kant-en-klare achtbaan volledig staat ben je 1 of 2 minuten verder, want de palen worden 1 voor 1 geladen. En man, wat lopen die achtbanen zo schokkend...! Dit was in de bŤta totaal niet het geval. Over de peeps hoef ik waarschijnlijk niks te vertellen.

Ik heb weinig vertrouwen in RCTW op dit moment. Persoonlijk denk ik niet dat de game ooit wordt afgerond en zonder bugs zal uitkomen.

AtiTech
03-31-2016, 04:15 PM
ja de simulatie is een rommeltje na 5 uur spelen zit ik met een park dat vol gezeikt en vol gekotst ligt en bezaaid met afval ondanks de vele onderhoud mensen. en zijn de mensen uitgehongerd klagen ze over te volle paden terwijl er plaats genoeg is en eten ook. dit breekt de game compleet graphics is 1 ding maar als gameplay een zooi is houd het helaas op dan is het niet leuk. hopelijk is dit top prioriteit en krijgen we hier snel een update voor

DiFusioN
03-31-2016, 06:42 PM
Wat een kut spel,jammer genoeg nog steeds veel te vroeg uitgebracht. Gelukkig heb ik het spel met een twitch giveaway gewonnen want het gaat volgende week waarschijnlijk al op steam sales staan voor 5 euro.

SweetSugar
04-05-2016, 10:01 AM
Iemand die mij kan helpen?
Ik blijf maar een zwart scherm krijgen bij het opstarten.
Ik heb het spel eenmalig twee uur kunnen spelen.
Al opnieuw geÔnstalleerd maar helpt niet.

Jasler
04-05-2016, 10:17 AM
Iemand die mij kan helpen?
Ik blijf maar een zwart scherm krijgen bij het opstarten.
Ik heb het spel eenmalig twee uur kunnen spelen.
Al opnieuw geÔnstalleerd maar helpt niet.

Helpt het misschien als je de compatibiliteitsmodus modus anders zet? Ik hoorde als je het zette naar Windows 8 (hoger of lager kan ook) dat die misschien werkt.

Ik dacht dat ik had gelezen dat ze in de vokgende update dit hadden gefixed (niet 100% zeker).

SweetSugar
04-05-2016, 10:21 AM
Ik zal eens kijken of dat werkt, dankjewel!

SweetSugar
04-05-2016, 03:31 PM
Helaas werkt niet :-(

MJK1988
04-06-2016, 06:08 PM
Weet je... ondanks al de negativiteit heb ik al best wat uurtjes plezier beleefd aan de game. Net voor het eerst even een uurtje gespeeld na de eerste update. Wat meteen opviel is dat de laadtijd van de game een stuk korter is. Bij mij dan.

JoŽlNL
04-07-2016, 02:53 PM
@SweetSugar, krijg je bij het zwarte scherm nog een foutmelding te zien? En heb je de update van woensdag al geÔnstalleerd en het daarna opnieuw geprobeerd?

Het zou kunnen zijn dat je de spelbestanden moet verifiŽren: klik met rechtermuisknop op het spel RCTW in de bibliotheeklijst in Steam. Ga vervolgens naar Eigenschappen > tabblad Lokale bestanden > klik op de knop Integriteit van spelcache controleren.

Als dat niet werkt, probeer dan het volgende: ga naar de volgende map op je computer:
C:\Users\GEBRUIKERSNAAM\AppData\LocalLow\Nvizzio Creations\Rollercoaster Tycoon World\Settings
In deze map bevindt zich een bestand met de naam PlayerSettings.json. Verwijder dit bestand. Hierbij worden alle instellingen van het spel gewist, zodat deze opnieuw aangemaakt kan worden. Dit kan jouw probleem mogelijk ook verhelpen.

Verder is het altijd belangrijk dat je de nieuwste update van het stuurprogramma van jouw videokaart hebt geÔnstalleerd.

Wij horen graag of het opgelost is! :)

MJK1988
04-09-2016, 05:08 AM
Wilde net een blueprint van een coaster met de community delen maar volgens mij werkt dat bij mij niet. Misschien doe ik iets verkeerd? Is er een stappenplan? :D

Forgath
05-25-2016, 06:03 AM
Iedereen heeft zijn eigen mening. Ik ben het in ieder geval niet met PU eens.

Forgath
06-01-2016, 10:38 AM
Dat vind ik ook. Het is in deze tijd echter 'cool' om iets online te vertellen / een review te maken en een product als slecht te betitelen.

wsjw85
06-02-2016, 05:56 PM
je heb altijd zeikers erbij zitten die niet weten wat early acces inhoud.
als je het spel koop word je erop gewezen voor je hem installeert. het het geen complete game.

oke ik ben ook niet altijd even tevredenen met het spel maar kraakt het niet 100% af .
dr zitten helaas hier en daar wat bugs in het spel voor de rest goed speelbaar